Analysis of teaching strategies in rural areas, to teach vocabulary in context among young learners
Resumen
The current research aims to develop English vocabulary skill with gamified materials and innovative strategies in the classroom. The study methodology was an action research and the approach was qualitative. Due to its quantitative nature as well, a diagnostic pre-test at the beginning of the study was applied, to know a baseline of the student´s sub-skills level according to vocabulary with Cambridge format. Continuing this, a sequence of interviews and checklists was taking into account in the class intervention. Finally, after one month of teaching with different strategies, the students took a post-test. At the end of this research process, it was amply demonstrated how teaching strategies develop vocabulary skills in context among young rural students.
Descargas
Citas
Cassany, D. (1999). Communicative approaches: praise and criticism. [Los enfoques comunicativos: elogio y crítica]. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra.
Cuñez, F. (2020). Didactic strategies in the educational process of the rural area Estratégias Didácticas en el Proceso Ecucativo de la Zona Rural. [Índice EF de nivel de Inglés]. Conrado Journal, 16(72), 6. Available from: https://n9.cl/5g43i
EF EPI. (2022). EF Index of English level. [Índice EF de nivel de Inglés]. Lund, Suecia: Education First.
García, R., Pérez, F., Martínez, T. & Alfonso, V. (1998). Estrategias de aprendizaje y enseñanza del Inglés como segunda lengua en contextos formales. [Strategies for learning and teaching English as a second language in formal contexts]. Revista de educación. Nº 316, 1998, pag. 257-269. Available from: https://n9.cl/qckfai
Llanos, M. & Criollo, L. (2022). Use of technological tools in the English teaching- learning process in the Ecuadorian rural sector [Uso de herramientas tecnológicas en el proceso de enseñanza aprendizaje del inglés en el sector rural ecuatoriano]. Revista de la Universidad del Zulia, 13(38), 714-733. Available from: https://n9.cl/alk8k
Ortega, D. & Auccahuallpa, R. (2017). Ecuadorian English Education: Level of Proficiency and Linguistic Competences of Rural Students. [La educación ecuatoriana en inglés: Nivel de dominio y competencias lingüísticas de los estudiantes rurales]. Revista Scientific INDTEC, 52-73. Available from: https://n9.cl/ys2os
Paronyan, H. & Cuenca, M. (2018). Intercultural bilingual education in Ecuador: challenges, development and sustainability. [Educación intercultural bilingüe en Ecuador: retos principales para su perfeccionamiento y sostenibilidad]. Transformación, 14(3), 310-326. Available from: https://n9.cl/oeht9
López, M. (2016). Strategies and methodological approaches to communicative use in foreign languages: theoretical-practical application of the pragmatic paradigm. [Estrategias y enfoques metodológicos del uso comunicativo en las lenguas extranjeras: aplicación teórico-práctica del paradigma pragmático]. TEJUELO Didactica de la Lengua y la Literatura, 57-76. Available from: https://n9.cl/1lm29j
Perlaza, L. (2022). Beliefs of teachers in service and in training regarding the teaching- learning of English. [Creencias de profesores en servicio y en formación respecto a la enseñanza - aprendizaje del Inglés]. Mendive. Revista de Educación, 20(3), 821-839. Available from: https://n9.cl/8rbiq
Rodríguez, M., & García, E. (2005). Learning strategies and their particularities in foreign languages [Las estrategias de aprendizaje y sus particularidades en lenguas extranjeras]. Iberoamerican Journal of Education, 36(4), 8. Available from: https://n9.cl/acxem
Zambrano, L. & Insuasty, E. (2001). Application of the communicative approach to the teaching-learning of English in secondary schools in Neira. [Aplicación del enfoque comunicativo a la enseñanza-aprendizaje del inglés en los establecimientos de secundaria en Neira]. Entornos, 2(14). Available from: https://n9.cl/of1wv
Derechos de autor 2023 Sofía Andrea Basantes- Vinueza
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm/oai