Information systems for traffic light integration to the traffic management center, Ambato-Ecuador
Abstract
The general objective is to propose the implementation of an information system - ICM, through a rationalistic research approach. It is necessary to expand the traffic light system in the city center through an integrated information system to generate greater traffic flow and it is also necessary to improve the physical and logical structure of the traffic lights. It is also necessary to implement and communicate Trafican and PTZ cameras to the Traffic Management Center for real-time traffic monitoring and to feed vehicle data to the database, which will be useful for decision making in future traffic and mobility projects.
Downloads
References
Cevallos-Torres, L. J., Rocha Tamayo, E. P., Villarreal Vásquez, C. A., & Sornoza Moreira, J. I. (2020). Análisis de la Gestión de Movilidad Vehicular Urbana utilizando Mapas Cognitivos Difusos [Analysis of Urban Vehicular Mobility Management Using Fuzzy Cognitive Maps]. Revista Tecnológica - ESPOL, 32(1), 8. https://doi.org/10.37815/rte.v32n1.667
Chanalata-Valle, J. (2019). Sistemas de información para la integración semafórica al centro de gestión de tránsito del cantón Ambato [Information systems for traffic light integration to the traffic management center of the Ambato canton]. https://dspace.uniandes.edu.ec/handle/123456789/10330
Fernández, R., & Valenzuela, E. (2004). Gestión ambiental de tránsito: cómo la ingeniería de transporte puede contribuir a la mejoría del ambiente urbano [Environmental traffic management: how transportation engineering can contribute to the improvement of urban environment]. EURE, XXX(89),97-107. Recuperado de: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=19608906
García, R., Lillali, M., & Pacheco, G. (2019). Tecnologías de Información y la Comunicación [Information and Communication Technologies]. México: Pearson.
Heredero, C., López, J., Martín, S., & Romero, R. (2019). Organización y Transformación de los Sistemas de información en la empresa [Organization and Transformation of the Information Systems in the company]. Madrid: ESIC.
Llamuca-Sandoval, J; & Paredes-Timbila, T. (2019). Desarrollo de indicadores de gestión de tránsito para evaluar la accidentabilidad en el cantón Riobamba. Escuela Superior Politécnica de Chimborazo [Development of traffic management indicators to evaluate the accident rate in the canton of Riobamba. Higher Polytechnic School of Chimborazo]. Riobamba. http://dspace.espoch.edu.ec/handle/123456789/11438
Lombillo-Crespo, O., & Porto-Ramos, A. (2015). Tecnologías de la Información y las Comunicaciones para la Gestión del conocimiento.. Revista Cubana de Tecnología de la Salud, 6(4), pág 31-42. Recuperado de http://www.revtecnologia.sld.cu/index.php/tec/article/view/586/658
Orozco-Acosta, E.., Ortiz-Ospino, L.., Padilla-Suarez, D., & Pizarro Gutiérrez, A. (2021). Factores de gestión del conocimiento en entidad pública del sector de tránsito y transporte [Knowledge management factors in a public entity of the transit and transportation sector]. Revista De Métodos Cuantitativos Para La Economía Y La Empresa, 32, 99–111. https://doi.org/10.46661/revmetodoscuanteconempresa.4563
Pinto, G. (2016). Hacia una movilidad inteligente en la ciudad de Quito [Towards intelligent mobility in the city of Quito]. Recuperado de https://n9.cl/fxjxj
Copyright (c) 2022 Juan Javier Chanalata-Valle, Ariel José Romero-Fernández, Gustavo Eduardo Fernández-Villacrés, Fausto Alberto Viscaino-Naranjo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm/oai