Teams as an educational platform in a pandemic: challenges and proposals
Abstract
The Covid-19 Pandemic caused Ecuador to take social isolation as a security measure, causing education to migrate from face-to-face to virtual, representing a great challenge for teachers due to their little experience in managing virtual platforms . Thus, the objective of the current research is to analyze how teachers used Microsoft's Teams as an educational platform for teaching. The study approach comprises a correlational descriptive methodological approach. Obtaining as a result that its level of management in terms of technological equipment is low and affects the application of virtual platforms. It is concluded that the change of mentality of teachers should be encouraged, so that they strengthen their technological skills and can provide adequate virtual teaching to students.
Downloads
References
Aznar Sala, F. J. (2020). Secondary education in Spain amid the COVID-19 Crisis [La educación secundaria en España en medio de la crisis del COVID-19]. RISE, 53–78. https://doi.org/10.17583/rise.2020.5749
Becerro, S. D. (2009). Introducción a las plataformas virtuales en la enseñanza [Introduction to virtual platforms in teaching ]. Revista Digital Para Profesionales de La Enseñanza, 2, 1–7. https://n9.cl/31ee
Constitución del Ecuador. (2008). Recuperado de https://n9.cl/sia
Ecuador. (2019). Informe preliminar Rendición de Cuentas 2019 [Preliminary Report on Accountability 2019]. https://n9.cl/wq0r
Erazo Álvarez, J. C. (2021). Capital intelectual y gestión de innovación: Pequeñas y medianas empresas de cuero y calzado en Tungurahua–Ecuador. Revista De Ciencias Sociales, 27, 230-245. Recuperado a partir de https://produccioncientificaluz.org/index.php/rcs/article/view/37004
Expósito, C. D., & Marsollier, R. G. (2020). Virtualidad y educación en tiempos de COVID-19. Un estudio empírico en Argentina [Virtuality and education in times of COVID-19. An empirical study in Argentina]. Educación y Humanismo, 22(39), 1–22. https://doi.org/10.17081/eduhum.22.39.4214
Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia [UNICEF]. (2021). COVID-19: Preparación y respuesta educativa | UNICEF. https://n9.cl/r3of5
Herrera, C. del R., Espinoza, M. E., Ludeña, B. A., & Michay, G. C. (2019, November). Las Tics como herramienta de interacción y colaboración en el área de Biología [Tics as a tool for interaction and collaboration in the area of Biology]. Espacios, 1–10. https://n9.cl/3yql
Hiraldo Trejo, R. (2013). Uso de los entornos virtuales de aprendizaje en la educacion a distancia [Use of virtual learning environments in distance education]. EDUTEC, 1–14. https://n9.cl/i3tq
Organización de las Naciones Unidas para la Educación. [UNESCO]. (2021). Un año de educación perturbada por la COVID-19: ¿Cómo está la situación? https://n9.cl/y4wqv
Lizarro Guzmán, N. (2021). Microsoft Teams como LMS en la educación superior virtual [Microsoft Teams as LMS in virtual higher education]. Compás Empresarial, 11, 58–75. https://n9.cl/6zlx1
Microsoft. (2021). Microsoft Customer Story-Ministerio de Educación del Ecuador. https://n9.cl/0on1p
Millan Huamán, J. C. (2018). Plataformas educativas: conceptos generales, tipos de plataformas educativas, implementación, herramientas, recursos, principales plataformas educativas, recursos, aplicaciones [Educational platforms: general concepts, types of educational platforms, impl [Universidad Nacional de Educacion]. https://n9.cl/g0nhw
Ochoa, Gutiérrez, S. M., & Díaz Torres, C. H. (2020). La educación virtual en tiempos de pandemia [Virtual education in times of pandemic]. Revista Gestión y Desarrollo Libre, 1, 1–16. https://n9.cl/iltr2
Pérez-López, E., Vázquez Atochero, A., & Cambero Rivero, S. (2021). Educación a distancia en tiempos de COVID-19 : Análisis desde la perspectiva de los estudiantes [Distance education in times of COVID-19: Analysis from the perspective of students]. RIED, 24, 331–350. https://n9.cl/04q05
Regatto Bonifaz, J., & Tapia Nuñez, D. (2016). Plataformas virtuales que utilizan en el siglo XXI las instituciones de educacion superior en el Ecuador durante el proceso de enseñanza - aprendizaje caso de estudio: MOODLE, SCHOOLOGY Y SIDWEB. I Congreso Online Sobre La Educación En El Siglo XXI, 1999, 331–340. https://n9.cl/88i1t
Reyes, R. C., & Quiróz, J. S. (2020). De lo presencial a lo virtual , un modelo para el uso de la formación en línea en tiempos de Covid-19 [Do presencial ao virtual , um modelo using online training in the time of Covid-19]. Dossier, 1–20. https://n9.cl/zwc1y
Ruiz Bolívar, C. (2011). Tendencias actuales en el uso del b-learning: un análisis en el contexto del tercer congreso virtual iberoamericano sobre la calidad en educación a distancia [Current trends in the use of b-learning: an analysis in the context of the third Ibero-American. REVINPOST, 26, 9–30. https://n9.cl/hd96t
Sánchez Rodríguez, J. (2009). Plataformas de enseñanza virtual para entornos educativos [Virtual teaching platforms for environments educational]. Revista de Medios y Educación, 34, 217–233. https://n9.cl/vs1t
Santoveña Casal, S. M. (2004). Metodología didáctica en entornos virtuales de aprendizaje [Didactic methodology in virtual learning environments]. Etic@net, 3, 1–9. https://n9.cl/lmi9f
Torres Velandia, A. (2000). La educación virtual : un nuevo paradigma de la educación superior a distancia [Virtual education: a new paradigm of distance higher education] [UAM-Xochimilco]. https://n9.cl/q9p51
Copyright (c) 2021 Marco Vinicio Criollo-Bermeo, Cristián Andrés Erazo-Álvarez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm/oai