Factors involved in the development and delivery of tasks in the virtual teaching learning process
Abstract
The objective of the research was to analyze the factors involved in the development and delivery of tasks in the virtual teaching-learning process of the Federico Proaño school located in the Cuenca canton, Azuay province-Ecuador. Methodologically, it is descriptive, not experimental, the population sample was made up of 67 parents of families of students in the eighth years of upper secondary, from parallels "A" and "B. 39% of students do not have internet service every day, the restricted access to this resource forces the student to go to a family member or neighbor to complete their homework. Parents are committed to providing their children with the technological resources necessary for their training and strengthening the teaching-learning process.
Downloads
References
Camacho, Yetty, & Sandoval. (2015). Estrategias de aprendizaje para Entornos Virtuales. [Learning Strategies for Virtual Environments]. Obtenido de https://n9.cl/bk96
Comisión Económica para América Latina y El Caribe [CEPAL]. (2020). Obtenido de Universalizar el acceso a las tcnologías digitalespara enfrentar los efectos del COVID-19. [Universalize access to digital technologies to face the effects of COVID-19]: https://n9.cl/nl0m6
Gbbmundo. (2020). El efecto padres en la educación de los niños que dejó el Coronavirus. Obtenido de https://n9.cl/url9d
Gropello. (2020). La eduación en América Latina enfrenta una crisis silenciosa, que con el tiempose volverá estridente. [Education in Latin America faces a silent crisis, which over time will become strident]. Obtenido de https://n9.cl/fef4q
Jiménez, E., & Reparaz, R. (2015). Las relaciones entre la familia y la escuela. [Relations between family and school]. Madrid: Segunda Epoca.
Ministerio de Telecomunicaciones y de la Sociedad de la Información. [MTSI]. (2020). Aula Planeta. Obtenido de https://n9.cl/dbbz
Ministerio de Educación y Cultura del Ecuador [MINEDUC]. (2020). Plan Educativo “Aprendamos juntos en casa”. [Educational Plan "Let's learn together at home"]. Obtenido de https://n9.cl/eaxi
Ministrio de Educación del Educador. [MINEDUC]. (2020). ACUERDO Nro. MINEDUC-MINEDUC-2020-00013-A. Obtenido de https://n9.cl/7hdrt
Ministrio de Educación del Educador. [MINEDUC]. (2020). Plan Educativo COVID 19 [COVID 19 Educational Plan]. Obtenido de https://n9.cl/c3lh2
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [UNESCO]. (2020). Construir la paz en hombres y mujeres [Build peace in men and women]. Obtenido de https://n9.cl/uugwd
Organización Internacional del Trabajo [OIT]. (2020). ¿Cómo están respondiendo los países a la pandemia? [How are countries responding to the pandemic?]. Obtenido de https://n9.cl/v1vs
The Dialogue. (2020). Desafios de la conectividad durante el Covid-19: Estrategias de Telecomunicación. [Challenges of connectivity during Covid-10: Telecommunication Strategies]. Obtenido de https://n9.cl/h3sy7
Copyright (c) 2020 Marcia Fabiola Lojano-Bueno, Darwin Gabriel García-Herrera, Ana Zulema Castro-Salazar, Juan Carlos Erazo-Álvarez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
CC BY-NC-SA : Esta licencia permite a los reutilizadores distribuir, remezclar, adaptar y construir sobre el material en cualquier medio o formato solo con fines no comerciales, y solo siempre y cuando se dé la atribución al creador. Si remezcla, adapta o construye sobre el material, debe licenciar el material modificado bajo términos idénticos.
OAI-PMH URL: https://cienciamatriarevista.org.ve/index.php/cm/oai